Pravidla 2018

                              PRAVIDLA LEŠTĚNKY AMK IVAŇ PRO ROK 2018
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     ČLÁNEK - AUTOMOBIL
Do soutěže může být přihlášen automobil, dle následujícího rozdělení, který splňuje níže uvedené podmínky: 

 

Rozdělení dle jednotlivých kategorií:

  ŽENY            Bez  rozdílu  obsahu  motoru

ŠKODA  do 1300ccm ---- jezdci od 18 let. Jezdci od 16 let s písemným souhlasem rodiče.

 DIV.        do 1400ccm ---- jezdci od 18 let.  Jezdci od 16 let s písemným souhlasem rodiče.

DIV.        do 1600ccm ---- jezdci od 18 let

DIV.        nad 1600ccm--- jezdci od 18 let

              

                                                                                                                                                                                       



                                                                                                                                                                                                   U vozidel kategorie „leštěnky“:
                                                                                                                                                                 

- nesmí být použitý jiný, než identický motor a karburátor a musí být umístěn v původním místě,u vozidel s turbem bude přepočet obsahu motoru použit koeficient 1,4                                                                                                            JEZDEC MUSÍ ZNÁT PŘESNÝ OBSAH MOTORU!!!!!!!!!!!!!

- musí být akumulátor připojen pevně ke karoserii v původním úchytu,
- musí zůstat sériové nápravy z daného typu vozidla, je možno použití nových tlumičů,sériových. NE SPORTOVNÍCH !!!!! Na motoru musí být čitelné (očištěné)původní označení typu motoru a jezdec musí znát jeho umístění.
- musí být zachována původní sériová převodová skříň s diferenciálem bez úprav, VÝSTUHY VE DVEŘÍCH NESMÍ BÝT VYŘEZÁNY.
- musí být zachovány všechny pevné a konstrukční části karoserie vozidla, nesmí být provedeno odlehčení na skeletu, nápravách, brzdovém pedálu a jiných důležitých nosných částech karoserie,
- z karoserie vozidla ani z jiných vnějších částí nesmí vyčnívat žádné ostré předměty, ani ostré hrany. Vozidlo musí mít odstraněno tažné zařízení.Kolmo na střechu vozidla musí být umístěn panel o rozměru 30x40cm se startovním číslem.Po předchozích  zkušenostech s blátem vyžadujeme panel s číslem.
- musí být použita originální palivová nádrž v původním umístění včetně umístění přívodních potrubí, chladič musí být na původním místě daného typu vozidla.
- musí být vpředu i vzadu dobře přístupné tažné oko označené  šipkou,
- musí být použitá pevná sedačka řidiče s hlavovou opěrkou. Sedačka musí být sériová  pevně ukotvená.U seriové sedačky jsou povoleny tříbodové pásy,může být rám.Sedačky vlastní výroby nejsou přípustné, ostatní sedačky ve vozidle mohou být demontovány.Sportovní sedačky jsou povoleny,ale musí být ve vozidle čtyřbodové pásy, rám nebo polorám!!!!!!!
- Ochranný rám pevně přivařený ke karoserii z bezešvých trubek,konstrukční oceli o průměru 42mm a tlouštky stěny 2,5mm,nebo sportovním homologovaným rámem označený homologačním číslem.
- je zakázáno použití alternativního pohonu (PB) a jakýchkoliv jiných tlakových nádob,
- musí být funkční brzdové osvětlení – originální nebo dodatečně montované – na zřetelně viditelném místě,
- musí být účinný brzdový systémem s účinnou parkovací brzdou na původním místě!!!!!!!
- musí být originální sloupek řízení s původním  volantem sériové výroby,nebo sportovním, včetně zachování originální palubní desky,
Originální sklo ve dveřích řidiče musí být podlepeno bezpečnostní fólií  průhlednou lepící páskou,nebo pletivem o max.rozměru ok 2x2cm a min. průměru drátu 2mm.Přední sklo může být také nahrazeno pletivem,stejného rozměru.
- musí být skleněné střešní okno odstraněno a nahrazeno přivařeným nebo zanýtovaným plechem ocelovými nýty.U vozidel  se šíbrem- bude zavařen nebo jinak  zabezpečen proti otevření.
- musí být zajištění kapoty motorového příp. zavazadlového prostoru v originálním provedení, nebo pouze čepy s pojistkami,
- musí být zachovány všechny dveře daného typu vozidla,kromě pátých dveří mohou být odstraněny. Dveře řidiče i spolujezdce otevíratelné zvenku i zevnitř vozu, ze dveří je zakázáno odstraňovat výztuhy a konstrukční prvky,
- účastník musí mít plachtu min. rozměru 3 x 2 m, která bude gumová pod vozidlem v parkovišti závodních vozidel. Z vozidla NESMÍ být patrný žádný únik provozních kapalin. Pokud nebude pod vozidlem plachta, pokuta 500 kč

Vozidlo, které nesplňuje požadavky přejímací komise, nebude k závodu připuštěno, avšak odstraní-li soutěžící závady v čase stanoveném pro technické přejímky, může vozidlo opětovně přistavit. Vozidla, která budou mít takové sportovní úpravy, které se neslučují s těmito pravidly budou zařazena do kategorie HOBBY, ale pouze v případě, že budou splňovat kriteria hobby.Jinak budou ze závodu vyloučena.


 ČLÁNEK - JEZDEC
Jezdec musí splňovat následující podmínky:
 Věk 18let(mimo vyjímku v kategorii do 1300ccm - 1400ccm), platný občanský průkaz, průkaz zdravotní pojišťovny (vše předloží při administrativní přejímce).
 Zaplacené startovné.
 Dobrý zdravotní stav.
 Prohlášení jezdce - revers o účasti na vlastní nebezpečí.
 Za jezdce mladší 18-ti let předkládá příslušná prohlášení a doklady jeho rodič, který se prokáže občanským průkazem a spolupodepíše revers.
 Jezdec nesmí před ani během závodů používat alkoholické nápoje ani jiné prostředky, které by mohli snížit jeho schopnost k řízení vozidla. Pokud se jezdec odmítne podrobit dechové zkoušce, nebo tato bude pozitivní, bude ze závodu diskvalifikován/vyloučen.
 Doprovod jezdce se zúčastňuje závodů na vlastní odpovědnost a riziko.
 Jezdec je plně odpovědný i za svůj doprovod a mechaniky, obzvláště za požívání alkoholických nápojů a nevhodné chování vůči pořadatelům a ostatním účastníkům a návštěvníkům.
 Mít oděv chránící celou část těla (kombinéza nesmí být silonová, případně mastná nebo znečištěná od jiných kapalin podporujících hoření), motoristickou přilbu schváleného typu,  rukavice a pracovní obuv(závodní homologovaná obuv) a stímto se dostavit k technické přejímce vozidla.
 Řídit se ustanovením těchto předpisů a bezvýhradně je dodržovat.
 Jezdec (jezdci) je povinen respektovat pravidla těchto závodů.
 Jezdcům se zakazuje svévolné vjíždění na závodní okruh a zkoušení jinde, než k tomu účelu vyhrazeném prostoru,bude mít helmu rukavice,kombinézu a pracovní obuv.  
 Každý jezdec může v závodě použít jen jedno vozidlo v dané objemové kubatuře. O změnu vozidla může jezdec požádat ředitele závodu pouze po první rozjížďce a to jen za stejný typ nebo slabší. Pozdější výměna během již probíhajícího závodu není přípustná.Jezdec,který vymění auto po první rozjíždce,musí s tímto vyměněným   autem na technickou přejímku, a musí absolvovat minimálně dvě další rozjíždky  a finále.Při jakékoli opravě auta musí jezdec absolvovat 2 rozjíždky a finále.
 Jezdec je povinen podrobit svoje vozidlo jakékoliv kontrole nezávislé komise kterou určí ředitel závodu a to i v průběhu celého závodu.
 Mimo závodní dráhu je jezdec povinen jet rychlostí max. 5km/hod (rychlost chůze).
 V celém závodě je ZAKÁZÁNO vypouštění všech ropných produktů, jejich únik je každý účastník povinen neprodleně nahlásit pořadateli. Jezdec je povinen používat vanu nebo plachtu při parkování závodního vozidla v depu. V případě nedodržení bude jezdec vyloučen z rozjížďky nebo diskvalifikován ze závodu. Úmyslné vypouštění ropných produktů bude trestáno pokutou ve výši 10.000,-Kč. Účastník, který se takového přestupku dopustí je povinen uhradit veškeré náklady spojené s odstraněním a nadále je vyloučen z celého seriálu závodů.
 Po ukončení závodu je jezdec POVINEN po sobě uklidit prostor v parkovišti závodních vozidel.Při nedodržení pořádku,bude jezdec v příštím závodě platit pokutu 300kč.
 Jezdec a dva členové jeho doprovodu jsou osvobozeni od placení vstupného (3 osoby).Doprovod musí dojed s jezdcem na pozdější příjezd nebude brán zřetel a musí zaplatit vstupné.
 Pod jedním startovním číslem v závodě i seriálu může být registrován pouze jeden jezdec. Jen při demoličním závodu může startovat jezdec i bez čísla, musí však mít helmu,rukavice,kombinézu pracovní obuv,podepsán reverz, zaplaceno startovné pro demoliční závod a odstraněné třetí nebo páté dveře auta.
 Jízda se spolujezdcem není přípustná.
 Jezdec může v závodě startovat ve více divizích. Auto, se kterým bude startovat, musí splňovat podmínky pro danou divizi. Startovné, za každou divizi, se platí v plné výši.
 Jezdec si může sundat přilbu až po zastavení v depu. Pokud zastaví na trati, tak až v diváckém prostoru. Pokud jezdec toto ustanovení poruší, může být vyloučen ze závodu.

 ČLÁNEK - PŘIHLÁŠKY                                                                                                                                                     Jméno,příjmení,st. číslo,typ vozu,přesný obsah motoru,tel.
 Přihlásit se k závodu je nutné do neděle 22.00 hod 7dní před datem závodu e-mailem nebo tel.sms.V tomto případě je základní startovné.Při pozdějším přihlášení,bude zvýšené startovné.Pokud do neděle 22.00hod. před datem závodu,bude v kategorii přihlášeno méně než 6.jezdců,bude zajištěn pohár pouze pro 1.místo.NA POZDĚJŠÍ PŘIHLÁŠKY NEBUDE BRÁN ZŘETEL.Před každým jednotlivým závodem se jezdec musí přihlásit sám.Přihláška musí obsahovat všechny potřebné náležitosti a je považována za závaznou.Pokud se nemůže přihlášený jezdec  dostavit na závod je povinen se omluvit.Bez řádné omluvy zaplatí při dalším závodě pokutu 300kč.Startovné se platí v den závodu. Pokud bude k závodu přihlášeno méně jak 30 jezdců,bude zvýšeno startovné,nebo budou závody zrušeny.Technická přejímka a adminisrrativní je od 7.30-9.00hod. 
 ČLÁNEK - STARTOVNÉ
 Základní startovné je ve výši 1000,- Kč (při přihlášení do neděle 22.00 hod. víkend před závodem.
      zvýšené startovné je ve výši 1300,- Kč (při přihlášení do zahájení tech.přejímek v den závodu)
      zvýšené startovné je ve výši 1500,- Kč (při přihlášení po skončení tech.přejímek v den závodu)                       TATO VOZIDLA BUDOU VE VŠECH ROZJÍŽDKÁCH STARTOVAT Z KONCE ROŠTU.                                             

 Diskvalifikovanému nebo vyloučenému jezdci nebude startovné vráceno, ani jeho část.
 Při samovolném odstoupení jezdce ze závodu nebude  startovné vráceno.  O vrácení startovného rozhoduje vždy pořadatel závodu. 
 ČLÁNEK - PRAVIDLA JÍZDY
 STARTY
 Předčasný start znamená opakování startu s tím, že jezdec, který předčasně vystartoval, je  přesunut do poslední řady. V případě poruchy některého startujícího vozidla se může pozdržet start. O délce pozdržení startu rozhoduje ředitel. Po uplynutí tohoto limitu je rozjížďka odstartována. Jezdec, který se na start nedostavil, je pro tuto rozjížďku diskvalifikován. Do prostoru startu najíždí jezdci již v průběhu předchozí rozjížďky. MOHOU k tomu, mimo rozpisu, být vyzváni rozhlasem. Nedostaví-li se jezdec na start ani na opětovné vyzvání bude jízda odstartována bez něj. Jezdec se poté již do jízdy nesmí zařadit.
 Start je na rozsvícená zelená světla semaforu.
 JÍZDA
 Je zakázáno narážení, křížení soupeře, vytlačování z trati a bránění v předjetí.
 Jezdec, jezdící o kolo zpět, je povinen umožnit předjetí.
 V případě poruchy vozidla v průběhu závodu je jezdec povinen odstavit vozidlo ke kraji trati a za zvýšené opatrnosti toto opustit.  Podobně je tomu i po havárii. V žádném případě však nesmí na trati své vozidlo opravovat (vztahuje se i na doprovod). Při nedodržení tohoto ustanovení je jezdec diskvalifikován z celého závodu.
 V případě havárie je ředitel závodu oprávněn přerušit závod, dle její závažnosti, v případě převrácení auta nebo poranění jezdce může pokyn k zastavení závodu vydat i traťový komisař z příslušného úseku.
 Pokyn k zastavení závodu nebo rozjížďky může vydat organizátor, ředitel závodu nebo traťový komisař i v případě porušení vyznačených bezpečnostních zón kýmkoli z řad diváků nebo doprovodu jezdců v průběhu závodu.
 Při jízdě je jezdec povinen být připoután funkčním bezpečnostním pásem a mít řádně připevněnou ochranou přilbu,  Zkušební jízdy na přilehlých cestách a pozemcích či depu jsou zakázány. Jezdec musí mít na startu každé jízdy čisté a čitelné startovní číslo.

 VLAJKOVÁ SIGNALIZACE
• Zelená vlajka – příprava ke startu
• Žlutá vlajka v klidu „vyvěšená" - stojící vozidlo - omezený průjezd, zákaz předjíždění v daném úseku až za incident.
• Žlutá vlajka v pohybu „mávající" - podstatně zúžený průjezd (dvě a více aut), převrácené vozidlo, příp. osoby na trati, nebezpečí na trati, zákaz předjíždění v daném úseku až za incident.
• Dvě žluté vlajky v pohybu „mávající“ - špatně průjezdná trať, osoby na trati, zvýšené nebezpečí, být připraven k zastavení v tomto úseku, zákaz předjíždění v daném úseku až za incident.
• Červená vlajka - zastavení závodu, okamžitě zpomalit, zákaz předjíždění.Nejbližším výjezdem opustit trať.
• Modrá vlajka - umožnit předjetí o kolo.
• Černobílá vlajka - napomenutí jezdce.
• Černá vlajka - vyloučení jezdce z rozjížďky, při neuposlechnutí diskvalifikace ze závodu.
• Šachovnicová vlajka – cíl.
 POSTIHY JEZDCŮ
 Předčasný start
• posun do poslední řady startovního roštu
• vyloučení z dané rozjížďky
 Nesportovní a agresivní způsob jízdy (dle závažnosti):
• napomenutí
• posunutí o jedno místo zpět v pořadí rozjížďky
• vyloučení(diskvalifikace) z dané rozjížďky
• posunutí o jedno místo zpět ve finále
• diskvalifikace ze závodu
 Neuposlechnutí vlajkové signalizace a pokynů rozhodčích dle závažnosti:
• napomenutí
• posunutí o jedno místo zpět v pořadí rozjížďky
• vyloučení(diskvalifikace) z dané rozjížďky
• posunutí o jedno místo zpět ve finále
• diskvalifikace ze závodu
 Urážky činovníků závodu - nevhodné chování jezdce nebo jeho doprovodu:
• diskvalifikace a vyloučení ze závodu
• diskvalifikace a vyloučení do konce sezony
 Otevřená kapota – dveře: rozbité, nebo vypadené okno čelní, nebo ve dveřích u řidiče!!!!!!!!! vyloučení z rozjížďky
• jezdec je povinen opustit trať
po neuposlechnutí vyloučení ze závodu
 Odmítnutí kontroly obsahu motoru:
• diskvalifikace ze závodu
 Zjištění vyššího obsahu motoru:
• diskvalifikace do konce sezóny
 Opravy na trati v průběhu jízdy:
• diskvalifikace z celého závodu

 ČLÁNEK - HODNOCENÍ
 Závod se sestává ze tří kvalifikačních rozjížděk, do kterých jsou jezdci losováni počítačem.
Kvalifikační rozjížďky se jedou na 5 kol (pokud není stanoveno jinak), se vzrůstajícím bodovým ohodnocením. Pokud bude startovat v dané divizi více jak 10 vozidel, bude puštěno na start finálové jízdy prvních 10 vozů v pořadí. Pokud z nich někdo nenastoupí do finálové jízdy, bude nahrazen dalším v pořadí. Postavení ve finále je dle součtu bodů ve kvalifikačních rozjížďkách. Finále se jede na 7 kol (pokud není stanoveno jinak).
 V případě malého počtu jezdců mohou být jízdy divizí sloučeny. Hodnoceny budou samostatně.


 Hodnocení závodu:
Celkové umístění je dáno umístěním ve finálové jízdě,  pořadí pro start ve finálové jízdě určuje konečné pořadí jezdců po dokončení všech rozjížděk daného závodu.
Umístění ve finálové jízdě je podle pořadí průjezdu cílem.
Vozidlo,které neprojede ve finálové jízdě pod šachovnicovou vlajkou nebude mít žádné body.
V případě přerušení rozjížďky nebo finále se postupuje následovně:
- při přerušení jízdy do první poloviny počtu odjetých kol se opakuje celá jízda
- při přerušení jízdy po odjetí více než poloviny kol se tato jízda již neopakuje a platí pořadí projetí cílem v posledním kole. Vozidlo nebo vozidla, která zapřičinila přerušení jízdy, nebo nejsou schopna bez pomoci opustit trať, budou hodnocena tak, jako by danou jízdu nedojela bez ohledu na míru zavinění.Vozidlo,které zavinilo přerušení jízdy ne vlastní vinnou,může nastoupit do opakované jízdy.
- při přerušení jízdy a opakovaném startu musí vozidla nastoupit bezodkladně zpět na start. Opravy a úpravy nejsou povoleny. V případě přerušení na delší časový úsek např.při čekání na uvolnění vozidla záchranné služby, nebo úpravě trati apod.může ředitel závodu vyhlásit pauzu, ve které jsou opravy přípustné.
Bodování v rozjížďkách:
Pořadí                      1.   2.  3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Počet bodů             13.11.  9. 7. 6. 5. 4. 3. 2.  1.         

Bodování finálových jízd:
Pořadí :               1.  2.  3.  4.  5.   6. 7. 8. 9. 10. 
Počet bodů :      25 20 16 13 11 10  9  8  7   6    

 Seriál Mezinárodního mistrovství Moravy - Přibice:
Do seriálu se započítávají výsledky všech závodů. Aby byl jezdec hodnocen v seriálu musí startovat  viz.tabulka uskutečněných závodech seriálu.
Body jsou přiděleny dle pořadí v jednotlivých závodech. V případě, že jezdci mají stejný počet bodů, rozhoduje počet odjetých závodů a následně vyšší počet dosažených lepších umístění.
V případě vyloučení jezdce ze závodu, je tento považován za jeden ze započítávaných, ale bez bodů. Vyhlášení seriálu bude po posledním závodě.

 


Vypsané závody   2018 v Přibicích


Do seriálu „Mezinárodního Mistrovství Moravy“ – Přibice se započítávají všechny
závody (viz.kalendář závodů), které pořádá pořadatel AMK Ivaň v roce 2017.

Minimální počet závodů v daném roce, které musí jezdec absolvovat, aby mohl být hodnocen v celém seriálu:
počet závodů v seriálu                                                                               12  11 10 9 8  7 6 5
minimální počet odjetých závodů jezdcem v seriálu a kubatuře           8    8   7   7 6  5 5 4


 ČLÁNEK - PROTESTY
    Protest může podat pouze přihlášený jezdec písemně u ředitele závodu a to v těchto případech:
 Proti jednotlivým rozjížďkám do 5 -ti min. po odjetí jednotlivé jízdy s vkladem 2000,- Kč
 Proti celkovému výsledku do 15-ti min. po zveřejnění výsledku s vkladem 3000,- Kč
 Proti nepovoleným úpravám vozu kdykoliv, s vkladem 5000,- Kč. V případě oprávněného protestu je viník povinen zaplatit pokutu 7000,- Kč a náklady spojené se zjištěním skutečností, případně uvedení vozidla do původního stavu. V případně neuznaného protestu, hradí náklady s tím spojené protestující. Oprávněnost protestu posuzuje komise určená pořadatelem – zpravidla organizační ředitel, ředitel závodu a hlavní traťový komisař. Proti výroku komise není odvolání!!!!!!!!
 V případě uznání protestu je vklad vrácen, v opačném případě propadá ve prospěch pořadatele. Na pozdější námitky a na písemný protest, podaný bez vkladu, nebude brán zřetel.
 ČLÁNEK - POŘADATELSKÁ SLUŽBA Pořadatel nenese odpovědnost za škody způsobené na zdraví, vozidlech a majetku. V celém areálu je zakázáno vypouštění olejů a jiných ropných produktů.
 Pořadatel je povinen zabezpečit vytyčení tratě, oddělení diváckého sektoru v bezpečné vzdálenosti od tratě.
 Zdravotnická a záchranná pomoc je zajištěna pořadatelem. Pořadatel nezajišťuje pojištění účastníků závodu.
 Pořadatel si vyhrazuje právo umístit bezplatně na každém soutěžním vozidle reklamní nápisy na místech: dveře  spolujezdce případně blatníky.
 Závod se jede za každého počasí.
 Pořadatel zajistí vybavení areálu odpadkovými koši a WC (suché - chemické záchodky).
 Do prostoru depa je povolen vjezd a stání pouze  vozidlům přepravující soutěžní vozidla. Ostatní vozidla, doprovázející závodníky, musí být odstavena na parkovišti pro diváky.
 Pořadatel je oprávněn vykázat z areálu případně vyřadit ze závodů osoby nebo týmy za:
     porušení pravidel závodů,
     poškozování cizích věcí nebo vybavení areálu,
     nevhodné chování k účastníkům závodů, divákům nebo pořadatelům,
    
 ČLÁNEK - OSTATNÍ
 Tato ustanovení jsou závazná pro všechny účastníky amatérských závodů a každý účastník je stvrzuje podpisem na reverzu k závodům, přičemž odpovídá za seznámení se s těmito ustanoveními a podáním prohlášení, že se jich účastní na vlastní nebezpečí.
 Pořadatel odpovídá za dodržení znění pravidel v plném rozsahu, není-li určeno pravidly jinak.
 Znění pravidel může být změněno  s uvedenou změnou budou soutěžící seznámeni předem. Pro jezdce je text těchto pravidel závazný.
 Jezdec, který není v seriálu zaregistrován, musí v případě shody startovních čísel  před závodem změnit startovní  číslo  dle pokynů pořadatele.
 Pořadatel může zkrátit počet kol rozjížděk i finálových jízd, případně zrušit rozjížďku nebo finále. Taktéž může zrušit celý závod. Toto rozhodnutí oznámí jezdcům.
 Do areálu je zákaz vstupu psů.!!!!!!!!!!!